onsdag 29 juli 2009

Kan man ta semester från semestern?

Jag känner att jag helst av allt skulle vilja tillbringa en vecka helt ensam i en stuga vid en liten sjö. Förstå mig rätt, jag älskar att semestra med familjen, men för att kunna ladda batterierna på ett mer effektivt sätt behövs andra metoder. Det är en sak att slippa jobba en hel månad, men det är faktiskt mer hektiskt att ha semester mitt i stan med en aktiv man och dotter. Och vanligtvis efter avslutad jobbdag har jag flera timmar hemma ensam att andas lite och restarta inför kvällen. Har en tendens att gå i ett när vi familjar tillsammans. Eller så är det bara jag som är lika dålig på att ta en paus från familjen, som jag är dålig på att ta paus på jobbet. Jag tycker fortfarande att det är svårt att känna när det blir för mycket, elelr helst innan det blir för mycket. Det är en konst. Men det är ju över en vecka kvar på semestern, så det är inte försendt än.

Inga kommentarer: