måndag 22 mars 2010

Ibland går det lite fort i svängarna....

Det är nåt som heter att man inte ska sälja skinnet innan björnen är skjuten, men jag har nog gjort en variant av det. Vi riskerar att bli tvugna att sitta på golvet i vardagsrummet den närmaste tiden. För duktiga jag har nämligen sålt alla våra soffor.......trodde inte att det skulle bli så enkelt. Eftersom min erfarenhet visat att det tar tid att få sålt möbler på nätet, la jag gladeligen ut inte bara den extra soffan som skulle ha varit lagt ut för lääänge sen, utan oxå den vi har i vardagsrummet idag och en tillhörande puff. Tänkte att då kan jag tvinga maken att köpa ny soffa, om jag skulle ha sån tur att nån faktiskt ville ha våran gamla.
Det tog en timme från det annonsen blev lagt ut på nätet till allt var sålt. Är tur att jag ska till Sverige i påsk, men det blir mest synd om maken som hade planer om att ligga på soffan hela påsken. Jag är rädd för att jag kommer att få höra om det här länge.

2 kommentarer:

Chrissan sa...

Hahaha! Vi skrattar gott jag och Jari!
Låter som något jag och Linn skulle kunna göra...men inte du! :)

Aggie sa...

Hahaha! Det var dagens beste. Selge soffan, og så dra på tur...Så trivelig du er;-)