söndag 25 april 2010

Bye, bye tunika

Vi var på kafé igår trollet och jag. När vi prejade oss fram till ett ledigt bord i lördagskaoset, var det en herreman som plötsligt sa till mig: " Så fint klädd du är". Tack sa jag. Tyvärr var det nästa han sa: " Jag ser att du väntar barn".
Vad ska man svara?! Jag klämde ur mig nåt sånt som att det nog bara såg ut som det...Jag har tyckt att den tunikan sitter lite konstigt, men tänkt att det bara är jag som inbillar mig, är överkritisk. Men nu när jag från en vilt främmande man fick det bekräftat, skänker jag gärna bort den till nån annan som inte har problem med en mage som inte är helt slät. Bild på den kan sändas efter förfrågan. Ps. Sanningen får man från barn och galningar heter det. Så tack till den galna mannen som fick mig att inse att min fina tunika från Indiska, från nu får vara fin på nån annan. Ds.

Inga kommentarer: