onsdag 13 maj 2009

Karusellen

Mitt liv verkar vara som en karuselltur. Jag är duktig och köper biljett för att vara med på turen, sitter fint på min plats. MEN så plötsligt är turen över och jag måste börja fundera på vilken karusell jag nu vill åka. På klarspråk: Jag måste nog hitta ett annat jobb igen. Min firma kommer att bli överförd till en annan firma, som ett dotterbolag och samtidigt bli ett aktiebolag istället för kommunal firma. Vad allt det här egentligen betyder för mig klarar jag inte att klura ut, men det jag vet är att jag inte vill vara anställd i den andra firman. Den är nämligen drabbad av ett elakt virus som resulterat i en massa sjukskrivningar, personalkonflikter, totalt sett, ett uselt arbetsmiljö. Det orkar jag inte bli en del av. Nu får min snälla arbetsgivare försöka hitta en ny tjänst till mig igen. Min hälsa kommer jag inte att kompromissa med igen. Det är en sak som är säker!

Inga kommentarer: