fredag 25 september 2009

Äntligen helg

Jag kunde aldrig tro att det skulle kännas så annorlunda att börja jobba 3,75 timmar till varje vecka. Mina fasta arbetstider har flugit sin kos. Har inte klarat att komma in i den nya rytmen. Men det beror ju oxå på att jag inte har fått börja på riktigt i min nya tjänst. Nu jobbar jag som en fullt utbildad cirkusartist med specialiteten bolljonglering, i tre olika firmor; den som ska läggas ned, den som håller på att startas och den som ska omvandlas till den nya firman. Är det konstigt att det snurrar i huvudet varje dag!

Det att så få timmars økad arbetstid kan påverka så mycket, visar klart att jag fortfarande lever i en liten mikrovärld. Jag jobabr bara halvtid, men för mig är det detsamma som heltid. Utan att det är nåt negativt för det. I min lilla värld är en halvtidstjänst det optimala, även om jag förstår på många att de tycker att det är väldigt lite. De kan dra nåt gammalt över sig!

Ska iallafall bli skönt med helg. En helg med lagom tempo. Trollet och jag ska vara ensamma hemma från ikväll till på måndag. Kan bli skönt det med. Imorrn ska hon till farmor medan jag ska i fotostudio och vara assistent. Glädjer mig som en unge. Äntligen börjar fotograferingen ta plats i mitt liv. Nu har jag oxå sån tur att en kollega ska låna studio och jag får vara med. Mitt mål är att oxå jag ska lära mig ljusteknik och låna studioen nån gång i framtiden. Jag ska som de säger här uppe: 'Få ræva i gir' och publicera fler bilder.

Summan av kardemumman: Nu är det snart helg!!!

Inga kommentarer: