tisdag 29 september 2009

En dag med många bollar i luften

Idag har jag verkligen gjort en hederlig insats. Full intro-dag på jobbet. Visste inte att det var så kul att skicka räntefakturor och betalningspåminnelser till folk ;-) Fick ta fram den elaka tanten och gotta mig lite. Men jag lovar att vara snäll när kunderna ringer och förklarar sig eller ber om delbetalning och liknande. Service is my middlename you know. Sen hem att laga middag och hämta från dagis. Efter några fiskbullar i cyrrysås bar det av till trollets gymnastik. Jag slutar aldrig att förundras över lite pedagogiska föräldrar. Förstår de inte att det inte är speciellt smart att ta med sig barnet mitt i träningen och gå och köpa våfflor. Hur lätt är det att förklara för en fyraåring att man inte äter våfflor mitt i träningen, utan måste vänta till efteråt. Andra fick ju. Tack och lov accepterade hon det med att vänta till vi var färdiga. Vi har tydligen gjort nåt rätt med hennes uppfostran. Nu ser jag fram till en lugnare dag imorrn, lite uppladdning inför födelsedagsfirandet som blir i dagarna tre. Men så fyller hon ju bara fyra år en gång i livet!

Inga kommentarer: