onsdag 29 oktober 2008

Det smarta lilla trollet

Jag slutar aldrig att förvånas över logiken till en 3-åring. Hon hade födelsedag för nåra veckor sen och har flera gånger efteråt tagit på sig födelsedagskronan hon fick på dagis och högt deklarerat at hon fyller år och vill ha presenter. Hon menar bestämt att hon fortfarande kan fylla år, bara hon har kronan på!!! Den här födelsedagen var den första där hon förstår allt vad det innebär med en födelsedag och utnyttjar det till max.

Kanske har trollet ändå förstått att hon inte kan mjölka oss för fler födelsedagar i år, för imorse när vi gick till dagis konstaterade hon, som bara en 3-åring kan, att nu var det snö på backen(är inte snö, bara frost) och då är det jul och hon får paket. F örväntar att få dockor, bilar och en trumpet. De två första sakerna är väl ok, men vi föräldrar är inga fan av högljudda instrument.....I min kalender är det iallfall en tag kvar till jul, så vi kan kanske styra henne förbi såna saker på önskelistan.

Nu är det dags att krypa till sängs, ska jobba imorrn. Har tokat till en hel del den sista veckan när jag ska försöka lära mig alla nya saker utan att nån har tid att visa mig exakt hur och varför. Men, men får ta tiden till hjälp, är ju egentligen bara på arbetsträning. Bäst att skärpa till mig nu när jag ska friskskriva mig 40%, vilket betyder att min hjärna måste börja samarbeta iallafall två dagar i veckan =)

Sov gott alla bloggare, är inte långt kvar till helgen nu =)