onsdag 29 oktober 2008

Rapport från en fjällget

Fjällget e kanske en överdrivning, var inte bergsbestigning jag var ute på idag, men som en som inte e van vid terräng, upplevs det som det. När man ska ut i elljusspår här uppe, kan man bara glömma allt man vet om elljusspår från tidigare. Det e inte Kronskogen direkt.........Här e man genomsvettig innan man ens klarat att komma sig upp till spåret, spåret ligger nämligen hundra meter upp i terränget. Nu ska sanningen sägas att jag inte är i världens bästa form, men jag förstår nu varför jag hade problem med att hitta det första gången jag skulle gå en runda. Eller runda e kanske inte rätt ord, spåret går inte runt, utan man måste vända å gå tillbaka när man ska hem.

Värmde upp med en gåtur till dagis med trollet imorse. Det e heller inte det enklaste. Vi bor vid sidan av en lite större bäck och grannen på andra sidan bestämde sig, mot alla andras vilja, att riva bron som gick över. Nu måste vi välja om vi vill hoppa på stenar över bäcken eller gå 500m extra när vi ska till dagis. Latskapen lever, vi tar genvägen över bäcken nästan alla gånger. Problemet är att det inte är bara jag som ska över, utan oxå trollet plus en sulky......Imorse fick jag först bära över trollet och sen sulkyn. Kan bara tänka mig vad grannarna tänkte när de såg mig baxa först en unge och sen en vagn över bäcken på hala stenar. Det var nog dagens underhållning. Men det bjuder jag på. Nåt ska det kosta att vara lat, och det värsta är att jag tänker göra det en gång till idag när vi ska hem =)

2 kommentarer:

Chrissan sa...

haha! kan se det framför mig, hur du balanserar...du ocg din balans...=)

Aggie sa...

hehe...Chrissan, du må være snill med søstra di! Er ikke lett å være svensk i den norske ville naturen vettu.