måndag 12 januari 2009

Måndag

Idag är det den stora börja-på-nytt-dagen. Inga fler storhelger eller annat firande att skylla på. Nu ska den här kroppen re-startats med bättre kosthold och mer aktivitet. Kan inte gå runt och klaga på att kroppen är stel och därmed ond, när jag inte har skakat eller sträckt på fläsket sen mitten av december. Nu rinner också behaget över bh-kanten igen, ett säkert tecken på att kroppen måste komma iform igen. Men jag är inte anlagt till att hoppa och sprätta, så det blir att prova yoga på imorgon kväll och styrketräning på fredag. Tänkte försöka gå mer till dagis också, antingen lämna eller hämta med vagn/pulka. Hade plan om att lämna trollet gåendes idag, men när det snöar horisontalt vill jag inte placera henne i vagnen och höra "JAG FÅR SNÖ I ÖGONEN" i en kvarts tid. En sak att jag ska pinas i vårt ostabila vinterväder, men inte en oskyldig 3-åring som blir våt och kall redan innan dagisdagen har startat. Blir nåt helt annat att bli det på vägen hem, då kan hon packas ner under en filt i soffan när vi kommer hem. Så nu står vagnen och väntar på dagis tills hon ska hämtas och dagens motionskvot kan bli genomförd.

4 kommentarer:

Chrissan sa...

Med tanke på överfull bh...är det alla i familjen som tycker att det är dags för dig att träna???
;0)

Kram på dig!

Chrissan sa...

Och - man kan ta bort ordverifieringen vid kommenteringen...;)

Aggie sa...

Håper turen hjem ble fin. Jeg har til slutt kapitulert, og prøver meg, i tilleg til mitt vanlige trim, på SKI!

Emigranten sa...

E nog inte alla som tycker att det är bh-måttet som skal minskas....E ju som sagt var gift med en tutt-fanatiker