söndag 25 januari 2009

Morgonfågel

Det heter att det inte finns nått ont som inte för nåt gott med sig. Hemma hos oss kl 05.50 en lördagsmorgon, tror jag att det egentligen ska vara " Det finns inte nåt gott som inte för nåt ont med sig". Trollet har vaknat med torr blöja flera gånger nu den sista veckan, vilket är superbra. Problemet är att hon få vaknar pluss minus klockan 06.00 varje gång och är kissnödig. Igår morse när hon vaknade sa jag: Du kan ju gå och kissa och sen lägga dig en stund till. Hon såg på mig med sina stora blå med ett uttrtryck som sa att jag lika gärna kunde ha pratat marsianska. Vadå lägga sig igen? Det är ju morgon och då ska man gå upp oavsett vad klockan visar. Men egetligen är väl en del av problemet att vi föräldrar inte tar henne på toaletten innan vi lägger oss, hänger inte riktigt med i utvecklingen, speciellt inte nu mitt i årsavslutningstiden för oss i bokföringsbranschen. Vi går liksom i dimma när vi är hemma. Får hoppas på att om vi gär en insats när det gjäller toabesök så gör hon en insats och låter de stackars föräldrarna sova lite längre. Länge leve hoppet!

Inga kommentarer: