söndag 1 februari 2009

En låååång dag

Sitter och stirrar på klockan och är överbevisad om att den går fel. Känns som om jag varit uppe i minst 48 timmar och inte bara lite mer än åtta. Men det är väl så det kan vara en söndag med skitväder ute och en rastlös och sliten 3-åring inne. Det är såna här dagar jag längtar efter söndagsöppna butiker. Vi fick åka till stans enda öppna - Plantagen med ett stopp på Burgerking efteråt. Nu har vi hunnit med kvällsbadet också, men fortfarande är klockan inte ens kväll. Hur jag ska överleva fram till läggdags vet jag inte. Det är en massa saker jag kan tänka mig att göra, men ensam hemma med trollet begränsar alternativen dramatiskt. Iallafall när tålamodet är så dåligt som det är idag. Nej, skitsöndag är vad det är!

3 kommentarer:

Chrissan sa...

Stoor kram!!!

Aggie sa...

Gummistøvlar med broddar? Virkelig? Hvis været påkaller dette skotøy, burde man jo i hvert fall ikke gå ut!!!!!!!!
Tenk at i morgen er det....øh....mandag....Asj. Det ble jo ikke bedre...

Emigranten sa...

Idag snöar det igen så nu är vi räddade - tillbaka till vinterland som vi är vana vid.