måndag 2 februari 2009

Blåmåndag

Idag känns det som en riktig blåmåndag. Vet inte om det är ett svenskt eller norskt uttryck, men det passar bra idag. Motivationen kryper på botten, utan några tankar om att dyka upp de närmaste timmarna. Hade planer om att dra och träna idag, men bara tanken på att träffa personer i positivt träningsmodus gör mig illamående. När mitt kontrollberoende inte får tillfredsställt sitt behov, går hela kroppen i nåt slags protesttillstånd. Känns som att jag inte har kontroll på nåt just nu, inte jobbsituationen och heller inte familjesituationen. Mästringskänslan är helt frånvarande. Det ända som hjälper är väl att snöra på snöskor och gå ut och pulsa bort lite frustration innan trollet ska hämtas och den snälla mamman måste trollas fram.

3 kommentarer:

Chrissan sa...

Vissa dagar är fan inte roliga...och du vet väl om att man är två om att styra familjeskutan? ;)

Skickar över lite energi! Har så gott av det nu, trots sjukstuga, så jag delar gärna med mig! :)

Kram!

Aggie sa...

Nei, det der er ikke moro i det hele tatt. Jeg er også kontrollfreak! Når jeg føler at jeg ikke har kontroll over noe, så blir det som jeg gir opp helt...Og bare slipper alt. Til et visst stadie. Da for jeg åpanikk og lager lister, med ruter som krysses ut etter hvert som "oppdragene" er utført. Føler visstnok at jeg får tilbake kontrollen, med mine lister...Nå tar jeg og min familie en velfortjent ferie, så dukker jeg opp her igjen etter hvert. Ha det så godt, i mellom tiden.

Anonym sa...

Ett skepp kommer lastat men en jädrans massa pepp! Pepp, pepp, pepp

Styrkekramar från LillasysterYster