torsdag 26 februari 2009

Bil eller dator?

Man kan ju börja undra vad det egentligen är som vi har köpt. Är det en bil eller är det en dator? Verkar just nu som om det mest är en dator. Hat nyss lämnat in bilen till verkstaden, andra gången på två veckor. Sist sa de att det bara var software-uppdateringar som behövde göras. Ingen i verkstaden behövde bli smutsig den dagen pga våran bil inte. Jag sa på skoj till dom att nästa gång kan vi kanske bara få en cd, så kan vi ordna uppdateringen själv, precis som med datorn. Verkstadsmannen lyfte inte ens ena mungipan. Så jag körde därifrån med en bil som slutat plinga och blinka med varningslampor varje gång den startades. Men glädjen var kort. Dagen efter kom första lampan tillbaka och efter en vecka hade vi fått alla fel tillbaka. Idag lämnde jag in den igen. Fick dom till att köra mig till jobbet också, har varit där så ofta nu att de inte vågar göra annat. Blir spännande att se vad de hittar idag. Jag börjar starkt misstänka att bilen har fått en virusinfektion. Det är ju det datorer brukar få eller var det bilar det heter..........

Inga kommentarer: