måndag 13 april 2009

Jag slutar aldrig att förundras

Ibland skulle jag önska att jag kunde krypa in i huvudet på trollet och se vad som egentligen sker där inne. Fantasin har fri flyt verkar det som. Idag har hon ordnat cirkus här hemma. Otroligt så många saker man kan använda en cykelhjälm till. Varför bara använda den när vi var ute med trehjulingen för första gången iår, när man kan ha den inne när man rider på en cirkushäst. Hon har en stor gummihäst som hon kan sitta på och drömma sig bort till ridskolan. Den stackars hästen har fått genomgå idag. När jag kom upp imorse, var stackarn klädd med en massa tejpbitar, fråga inte varför. Sen blev den utsatt för en noggrann doktorsundersökning, och inte bara hästen fick nåt stucket in i örat kan jag meddela. Tror vi var friska allihop. Just nu simmar hon runt på golvet varvat med att stapla små resväskor i en hög . Fråga mig inte varför. Jag har konstaterat att jag inte behöver förstå allt hon gör, är bara nöjd med att hon är nöjd. Oavsett om hon leker cirkus, simmar eller bara slappar på soffan. Med cykelhjälmen på.

2 kommentarer:

Aggie sa...

Hahahaha! Sånn er min også! Det er jo kjempedeilig at de er så flinke på å leke seg. Lurer på hvordan et møte mellom dem hadde sett ut? Din i sykkelhjelm og min...Helst uten klær, kun iført et overdåd med smykken og hårstrikker. Thats the way, over here...

Chrissan sa...

Visst är de påhittiga!?
Sa just det häromdagen att de leker bra utan "redskap" här på gården. Har ju lekt i 4 hela dagar hela gånget utan större konflikter.