torsdag 25 december 2008

God jul alla vänner och ovänner

Trevlig jul vi har här iår. Trollet firade julafton med bronkithosta och 39-graders feber.
Maken familj kom sent och gick tidigt till jullunchen. Nästa år tror jag att jag sätter ut en termos med glögg på trappen tillsammans med några pappmuggar, då behöver jag inte duka fint eller hålla lunchen varm till de behagar att dyka upp.
Idag var trollet lite bättre, men då e maken dålig. Startade dagen med att svimma på vardagsrumsgolvet. Var precis på väg att ringa ambulansen när han vaknade och sa att allt var bra. Tur mamma och pappa var här och kunde hjälpa mig. Jag var lagom skakig efteråt, fick lite småpanik. T.o.m. pappa blev lite svag i knäna, men han påstår att han blev av med trycket i bihålorna efter den pärsen. Heter ju att det inte finns nåt ont som det inte kommer nåt gott ut av. Vi var tvungna att ringa till dagens matutdelare och säga att vi inte kunde komma. Det gjorde inte så mycket for min del, e ganska sliten efter två dagars julfirande med en massa folk.
Men det var himla gott med svensk julmat igår kväll!

3 kommentarer:

Chrissan sa...

Fy vad otäckt!
Kram på er!
och ta hand om er.
Nu är det inte långt tills vi seeees!!!!
Börjar bli nervös.... Men läääängtar!

Chrissan sa...

Ja...alltså...jag är inte nervös över att komma till er det är ju resan dit som oroar...;0)

Aggie sa...

Hvordan går det med maken? Er det bedre? Ha en riktig Godt Nytt År? Håper du får kose deg riktig med sverigebesøket...Her spiser jeg julegavesjokolade for alle pengene, en stund ut i nyåret...