söndag 7 december 2008

Intresse-test

Det slog mig plötsligt att det kanske inte är så 'bara bara' att ta ett intresse-test. Ska till NAV imorgon fm för att ta ett intresse-test. Testet ska visa om jag valt rätt yrke, eller om jag egentligen är intresserad av helt andra saker. Val av fel yrke kan ju vara en reell orsak till att jag blir stressad och sjuk. Det som slog mig var att tänk om testet visar nåt jag inte hade en aning om. Kanske jag ska bli bonde eller nåt annat heltokigt. Vet att testen inte är nåt facit på vad man ska jobba med, bara en kartläggning av intressen och därmed egenskaper. Ska iallafall bli intressant med ett intresse-test :-)

2 kommentarer:

Chrissan sa...

Nog för att du är djurvän...men bonde...njae...

Anonym sa...

Jag har fått göra sånna test flera gånger, jag är skapad som diakon HAHAHA jag som inte ens är troende :-)