onsdag 10 december 2008

Turbodagar

Varför är det så lätt att bli indragen i ett tempo som man inte borde hänga med på?
Min snurrhjärna trodde att vi skulle på städhjälpen på besök idag, så jag klev upp tidigt för att lämna trollet på dagis och köra maken till jobbet bara för att kunna ha bilen hemma idag. Kroppen protesterade bäst den kunde, skrek JAG E TRÖTT, men jag hade öronpropparna i och ignorerade den helt. När klockan passerat halv elva utan att någon hade kommit, ringde jag och frågade om de skulle komma. Det skulle de inte, det hade vi bestämt tidigare, eftersom de ska komma på måndag och ta "stora julstädningen". Men jag var ju redan uppe och påklädd och bestämde för att köra och göra de ärenden jag redan planlagt, vill inte vara hemma och se på när de städar. Tänkte att det bara skulle ta nån timme, men det tog 2,5. Sån är det nästan varje gång jag bara ska ut nån timme för att uträtta nåt. Blir helt speedad och springer runt och ser på helt onödiga saker, som kan ses på en annan dag, om de nu måste ses på överhuvudtaget. Men samtidigt är det skönt att vara färdig med nästan alla julklappar (postade julkappar till dig storasyster oxå). Problemet idag var också att jag var tvungen att köra fram och tillbaka mellan Biltema och stora leksaksaffären för att jämföra kvaliteten på dockvagnar. Konstaterade att det inte görs bra dockvagnar längre till ett rimligt pris, inte som när jag var liten. Köpte därför en dockvagn på Biltema för 249NOK, så kan trollet använda den som hon vill och vi har råd att köpa en större vagn när hon växer ifrån den här eller kör sönder den i ett dockvagnsrally. Det bästa med allt var att vagnen inte är rosa!
Men, men, måste samla överskott till en arbetsdag till den här veckan. På fredag blir det sovmorgon och laddning till kvällens fest på jobbet. Hoppas den blir lika bra som den vi hade sist! Det är en helt annan historis som jag får ta en annan gång. God Natt!

1 kommentar:

Chrissan sa...

Och du!
Större vagn kommer ni inte behöva köpa!
Timeas är jättefin, knappt lekt med. Så den kan ni packa in i bilen och ta med er den dagen Timea säjer ok!;)