tisdag 9 december 2008

Jippi, jag slipper bli bonde!

Tack och lov visade inte intressetestet att jag borde bli bonde eller liknande. Ärligt talat skulle det nog mycket till för att resultatet skulle bli väldigt överraskande. Resultatet bekräftade bar det jag redan visste, att jag är en speciell mix av kontorrotta och designnisse. Rådgivaren sa att det är ovanligt att man får höga poäng inom konstnärliga områden, samtidigt som man får höga poäng för att vara systematisk och organiserande. Men det är ju sån jag är, gillar att leva tryggt och lite fyrkantigt samtidigt som jag måste utvecklas och uppleva nya saker för att trivas. Kanske är det inte en fyrkant jag vill leva i, utan i en stjärnform eller liknande. En stjärna ger lite mer utsymme för att vara lite udda, får plats att uttrycka mina skapande sidor, får plats till att kunna dra mig undan när det behövs, får plats till att vara 'lite rund i kanterna' eller hur man nu ska uttrycka det. Som så många gånger handlar det om att finna balansen mellan alla ens sidor och egenskaper, finna plats i vardagen till att få påfyll av positiv energi. Då kan säkert en min skapande själ trivas med att vara bland papper och siffror en del av tiden, så länge som jag klarar att prioritera skaparglädjen mer än idag. Vem vet, en dag kanske chansen att få jobba med interiör dyker upp, och då ska jag se till att vara frisk nog till att kunna njuta det helhjärtat.
Skål för skaparkraften, låt den inte blekna!

3 kommentarer:

Chrissan sa...

Bra! För jag hade ingen lust att ta hand om dina kossor när du reser på semester. Men lite kreativt skapade saker tar jag gärna emot!;)

Anonym sa...

Så skönt - man doftar inte så gott när man har varit i lagården även om "bonderiet" som många andra yrken kan ha en viss tjusning! :)

Emigranten sa...

Menade inget illa Jenny, men jag passar verkligen inte som bonde. Speciellt inte pga allt ansvar för djuren och STORT ansvar är nåt jag försöker hålla mig undan efter den här perioden med utbrändhet. Men jar är verkligen avundsjuk på alla fina saker du har i gårdsbutiken :-)