måndag 9 mars 2009

Baciller, baciller

Hjälp, bacillerna omringar mig! Nu är maken dålig också, inte bara det snoriga och hostiga trollet. Problemet med trollet är att hon inte är tillräckligt frisk för att gå till dagis, bara frisk nog att vara hemma och reta gallfeber på mig. Den elaka mamman saknar nästan febern och därmed horisontalläge på soffan....Tror vi får ta en tur på Obs, kanske blir bättre efter en tur i deras bilvagn och ett stopp innom leksaksaffären. Maken behöver säkert lite lugn och ro, slippa nån som leker med lego ena sekunden, My little ponny, den nästa och ritar den tredje. För att inte snacka om en pratsjuk fru som varit ensam hemma med trollet halva helgen....:-)
Men han MÅSTE bli i bättre form till kvällen, för då ska jag på pilates. No discussion there!

3 kommentarer:

Aggie sa...

Det klarer han, han er vel en tøffing!

Anonym sa...

Hej, ramlade in här och kände igen mig i resonemanget. Det är hemskt men ibland är det lättare för alla om barnen ligger med feber än när de springer runt i vänstervarv trots sjukdom.
Ha det bra!

Emigranten sa...

Nu är alla tackochlov uppe på bena igen. Fick huset för mig själv idag :-)