torsdag 12 mars 2009

Få fanskapet ut av båten!

Det finns nåt som heter att har du tagit djävulen i båten så får du oxå ro honom i land. Nu har jag ju inte precis tagit fan i båten frivilligt eller om det kanske är hans kusin, men nu är det dags att låta honom gå på plankan.
Man bukar ju säga att man börja om med sitt liv, men jag tror heller att jag vill ta två steg till höger, eller kanske vänster med tanke på mina politiska åsikter, oavsett ta två steg till sidan och hitta en ny väg att vandra. Usch, lät nästan som en dansbandslåt! Dansband eller inte, nu måste jag rita min egen karta och staka ut mitt eget spår i orienteringsdjungeln, med egna kontrollposter där jag mentalt stämplar varje gång jag landar på en plats som känns bra. Det är som sagt var dax att få fanskapet som gör mitt liv så grått och tungt, ut av båten och ersätta honom med en massa trevligheter och goda minnen. Kanske kan tillochmed ordet 'duktig' få vara med bakerst i båten utan att det känns som om jag ska kantra. Jag är ju faktiskt duktig på en massa saker, bara att acceptera det och använda det som ett extra hjälpmedel när fanskapet inte är lika lätt att få ut på plankan. För ut av båten ska han, om jag så måste bunta ihop både händer och fötter på honom och kasta honom överbord!

1 kommentar:

Chrissan sa...

Detta låter mycket klokt!!!
Och orkar du inte själv slänga fan överbord så kan storasyster hjälpa dig! ;)

Menar verkligen inget illa, men det börjar väl bli dags nu att du "tar tag" i ditt liv och får ut nåt gott av det!!! :D Bli herre över dig själv liksom...
Du har så mycket bra kvalifikationer så kasta inte bort dom på fanskapet!!!

Kram!