onsdag 25 mars 2009

Oslo here we come

Jag glädjer mig som en unge. Trodde inte att Oslo hade den effekten på mig längre. Tyckte det var ganska överskattat sist vi var där. Men nu ska det bli riktigt roligt att komma bort en helg. är otroligt vad man kan sakna nåt när man inte har tillgång till det. Som IKEA, och ibland t.o.m. McDonalds. För alla andra som kan köra dit varje dag, är det säkert inget speciellt. Var inte det innan jag flyttade till Nordpolen heller, men nu när det är hundratals mil till närmaste IKEA, får jag nästan IKEA-frossa en del dagar. När jag läste att det går gratis direktbussar till den stora butiken, var planen spikad. Så nu blir det tre nätter på hotell (inkludert sovmorgon varje morgon), en dag på IKEA, en dag med interiörbutiker, en stormiddag med alla modellflygstokar och kanske en förmiddag i hotellets spa. Låter inte helt fel eller va!?

1 kommentar:

Aggie sa...

Mmmmmmmmmmmmm...