söndag 15 mars 2009

Influensa big-time

Sant ska sägas, att när vi gör nåt här i familjen gör vi det ordentligt. Nu har trollet startat på feberrunda nr två efter fem feberfria dagar sen sist.
Jag har själv legat med influensa torsdag-fredag-lördag och har nu gått över till att ha nåt fel på magen. Magen är som en spärrballong och jag mår illa hela tiden. Är verkligen illa när varken kaffe eller vinet till räkorna togs imot med öppna armar av magen. Kanske är jag verkligen gluten-allergisk och inte ens borde äta dinkel. Har klarat dinkelmjöl utan problem, inte ens ont i magen av pannkakor som tidigare var ett stort NO-NO. Men det trodde jag var pga äggen, inte mjölet, men det är motbevisat. Får bara vänta och se om det är en del av influensan.
Maken var sjuk förra veckan och blev dålig igen i fredags, huvudvärk och dubbelsyn.
Ja när vi gör nåt, gör vi nåt ordentlig.

Det positiva är att vi fått tvättat en massa kläder idag och limmat och skruvat på nya soffbordet. Otroligt vad man kan få gjort när man måste hålla dig hemma.

3 kommentarer:

Chrissan sa...

tråkigt! Nu får ni ta och krya på er!
Och vad fin bloggen är! ;)

Aggie sa...

Du, det derre viruset smitter jo gjennom cyberspace også! Jeg har hatt vondt i halsen helt siden jeg leste ditt alert-inlegg! Dere gjør det jammen orntlig ja...God bedring, til dere (og til meg)!

Emigranten sa...

Tycker också att bloggen blev bra. Men är nog inte färdig än, var det här jag hittade den här gången. Du vet ju hur gärna jag gör om här hemma...