lördag 7 mars 2009

Hört om konsumtion under eget ansvar?

Var är det här landet egetligen på väg? Börjar likna lite väl mycket på diktatur, tror regeringen borde slappna av lite. Var iväg och hanlade kl halv fem nu i eftermiddags och inte ska du tro attt jag fick köpa nån öl då till en ölsugen make. Nej, på lördagarna slutar de sälja öl i affärerna kl fyra om eftermiddagen, kl sex på vardagarna. Det är inte ofta som jag är den som köper öl i den här familjen, hade inte en tanke på att jag handlade för sent på dagen. Har de som bestämmer inget viktigare att göra än att korta på öppningstiderna för ölförsäljning? Jag menar att om jag är gammal nog att köpa, borde jag också vara gammal nog att bestämma när jag köper. Var larvigt nog att de inte säljer öl efter kl åtta på vardagarna och sex i helgerna, som det var tidigare. Nej, fram för eget ansvar för egen konsumtion!

Inga kommentarer: