onsdag 11 mars 2009

En god gärning - och ett fynd

Idag gjorde jag en god gärning samtidigt som jag blev en fin jacka rikare. Fick en ny vinter/vår-jacka/kappa för bara 80kr. Känns nästan larvigt när Fretex har halva priset på sina varor. Så nu måste jag nog rensa lite i våran garderob för att få plats till detta fynd. Har ju en liknande kappa som är för kort i ärmarna för att kännas helt bra, kan ju lämna den till Fretex så kanske nån som inte har aparmar kan bli lika glad som jag blev idag. Hittade äntligen 'mitt' soffbord på Fretex förra veckan. Har letat länge efter ett lagom stort teakbord, och det har säkert många andra också, för det var inte lätt få tag på här uppe på Nordpolen. Man kan ju hitta flera på Tradera, men det är ju inte helt lätt med transporten. men nu är letandet slut, till makens inte lika stora glädje. Har blivit enig med honom om att lägga ut det gamla bordet på Finn.no, kan kanske få några kronor för det. Är ju helt och fint, det har han rätt i, är bara fel stil för oss just nu. Tyvär måste jag ha makens hjälp med att få ordna några småsaker på det nya bordet, måste skruvas lite innan jag ska måla benen på det. Lägger ut bilder på det färdiga prosjektet. Om det är nån som känner en möbeltapetserare som vill komma hit och klä om en fåtölj, så skrik ut. Jag har nämligen nog med prosjekt på gång.....

Inga kommentarer: