lördag 29 november 2008

En lördagskväll före advent

GT och mina fina rådjur

Hade stora planer för vad jag skulle ta mig för när trollet kommit sig i säng och maken iväg på julbord. Men verkligheten kom ifatt mig, och kvällen har tillbringats i en fåtölj framför tvn. En timme försvann visserligen medan jag pratade med mamma&pappa i telefon, resten har använts till att zappa runt på tvn och försöka förstå hur Picasa nettalbum kan kopplas mot bloggen. Jag anser mig vara en relativt teknisk person, men fick det inte till. Hjälpte inte att dricka en GT.

Imorgon är det första advent och staken är pyntad och klar (vet inte hur jag ska överleva med två aktiva stakar i huset......) Blev nöjd med årets version, lagom mycket pynt.



Hängde upp adventsstjärnan i onsdags kväll, ivrigt påhejad av trollet som gillar allt som lyser och glittrar. Hon blev överlycklig för den Nalle Puh-ljusslinga som blev upphängd i hennes rum.

Köpte dessa fina lampor/dekorationer på REMA1000 för två veckor sen, tycker att de är superfina. Verkar lovande för julpyntandet hemma hos oss i år, hittade många fina saker i adventskartongen som jag köpte på rean efter förra julen. Tror våran adventsstjärna är ett reaköp från Åhlens.

Nej, nu är det dags att ta ett glas vin innan sängen gör krav på mitt sälskap. Var uppe kl 06.22 imorse med ett allt för vakent troll. Börjar känna mig lagom trött, måste ju ta hänsyn till att jag faktiskt snart blir 30 och inte är nån ungdom längre..... ;-)

1 kommentar:

Chrissan sa...

Vårat lilltroll vaknar faktiskt sällan runt 6 nu för tiden. Runt halv 8 både igår o idag. Så det finns ett hopp!;)