söndag 30 november 2008

Förvirrad eller förvirrad....

Hörde att trollet började ropa på mig inne i sängen och hoppade ur sängen med en djup suck. Kl e bara fem över sex tänkte jag, allt för tidigt att gå upp. Så jag gick inn till trollet och sa att det fortfarande var natt och att hon måste sova en stund till. Svaret blev ett rungande NEEEJJJ! Tårarna och sirenen startade. Tänkte att jag måste dubbelkolla klockan, hon verkade så vaken. Gick tillbaka in i sovrummen, snubblandes över alla prydnadskuddar som låg slängda på golvet, lyckades leta mig fram till väckarklockan och tryckte på knappen som tänder den lilla lampan så att man ser tiden i mörkret. Den visade 7.24! Fattar inte hur jag kunde tro att klockan bara var fem över sex. Måste ha tittat på den tidigare och inte fått med mig att jag somnat igen, eller så har jag drömt, är inte ovanligt. Var bara att ta på morgonrocken och gå tillbaka in till trollet och be om ursäkt för att jag varit så fräck att be henne lägga sig igen. Både tårarna och sirenen slutade lika fort som den börjat och organiseringen med att få med trollet, två filtar och en stor gummihäst upp för trappen började.

Nu sitter jag nersjunken i fåtöljen med pcn, trollet sitter och pusslar i sin fåtölj och den stora gummihästen har hela soffan för sig själv. Har förstått vem som är chefen här idag!

1 kommentar:

Chrissan sa...

Samma här.
Gick upp vid 7.30 med Lilltrollet här.
Han har sysselsatt sig själv med små, och då talar vi om mini-format, bilder han klippt ut ut lesakskataloger...
Så här behövs inte köpas några dyra julklappar. En sax och en tidning att klippa i så är lyckan gjord! ;)