lördag 22 november 2008

Varma ord för ett morshjärta - kanske.......

Satt bredvid det febersjuka trollet i soffan, när hon plötsligt lutar sig mot mig å säger: Du e bestevennen min (hon e äkta Tromsö-tjej)! Mitt hjärta smälte! Helt till hon fortsatte med hela listan av 'bestevenner'; alla på dagis, dagisfröken etc. etc. Jag som ville vara nr 1..........Trollet älskar nämligen inte oss föräldrar säger hon, vi älskar ju varandra vi vuxna, så det räcker tycker hon. Men det är samma där som med alla vänner, hon älskar en massa andra vuxna och barn. Tänkte att jag åtminstone kunde vara hennes bästa kompis då, men tycker inte att det var lika stort när man delar pallplats med tre- och fyraåringar...............

4 kommentarer:

Chrissan sa...

Klart hon tycker om dig. Du är ju enda mamman hon har. Fast hon kanske inte är så bra på att uttrycka sig...sin kärlek till dig...
Orden räcker inte alltid till liksom...
Deras fyndigheter räcker ofta bra för att fylla på i mammahjärtat!

Emigranten sa...

Hon e iallafall otroligt søt!

Chrissan sa...

Sin mor upp i dan... eller far sin kanske rättare sagt - men söt ändå! ;0)

Anonym sa...

Det var mycket fint sagt av trollet! Vill också ha en beste venn!