söndag 9 november 2008

Söndagar är digg

Söndagar är digg. Skönt med en dag då hela världen slappar av, jag vet att det e en del som jobbar, all respekt för dom, men verkar som om allt går långsammare på söndagar, att det är tillåtet att inte kunna leva i turbofart. När man som jag lever i en snigels tempo, för att inte bränna den lilla energi som bor i min kropp, är det skönt att passa in iallafall en dag i veckan. Annars i veckan verkar allt pågå i minst turbo-fart, vi som inte kan hänga med känner oss som stora bromsklossar.
Idag kunde jag å trollet knata runt i grannskapet, provgunga alla gungor å provåka alla rutschkanor vi hittade utan att behvöva passa klockan eller skynd oss det minsta. 'Skynda' är ett fult ord säger Skalman. Säger mig helt enig å tackar för mig.

Inga kommentarer: