söndag 2 november 2008

Fotboll i november

Man måste väl vara lite knäpp för att frivilligt sätta sig på en fotbollsläktare en dag som idag, med tanke på vilket datum det är och vanligt Tromsø-väder i november är just snöblandat regn å en hel del vind. Men jag har varit på fotboll i långt värre väder, höll på att frysa brösten av mig en gång på en träningsmatch mitt i vintern. Det var bara att klä på dubbla lager med ullunderkläder, jacka å byxor som tål väta och stora vinterskor som tål ner till -40. I tillägg satt jag på ett tovat sittunderlag och hade med filt om det krisade. Resultatet var att jag iallafall inte hade för lite kläder, blev bra varm av allt klappande, speciellt efter matchen, TIL tog bronsmedalj med dagens vinst, info till alla som inte fått det med sig. Nu blir det spännande att se om de klarar att hitta en ny tränare.

Nu ska ingen tro att jag är nån fotbollsfanatiker som bara måste gå på match oavsett väder, men med besök från Narvik och gratisbiljetter, så kan jag offra mig. Fick ju se några läckra manneben som sprang omkring på plan, nam, nam. Daniel Nannskog är inte helt fel att studera i 90 minuter....fint att få se lite svenskt testosteron igen.

Imorgon startar en ny vecka igen. Får sannerligen hoppas att den blir mer inspirerande än den som just passerat. Helgen blev bra, med en kväll på restaurang och bar, så det tog sig upp på slutet. Lever fortfarande på hoppet om att han mannen från NAV ska ringa, att jag inte ska behöva efterlysa honom. Måste iallafall ordna med en ny läkartid, bli hänvisad till nån som kanske har en susning om vad man ska göra när man är utbränd. Annars får jag snart börja fakturera mig själv för en massa terapitimmar, gör ju allt själv. Kanske ska erbjuda NAV konsulent-hjälp, börjar bli expert på ämnet. Men, men har lovat att vara mer optimistisk så jag satsar några kronor på att Rof eller vad han nu hette, ringer mig före jag ringer honom. Blir nog trevligare så................

3 kommentarer:

Chrissan sa...

Då väntar vi på samtal båda 2. ;)

Aggie sa...

Håper han ringer deg først! Hvad har du jobbet med tidligere(nysgjerrig bare)?

Emigranten sa...

Hei Aggie! Jeg jobbet tidligere som sekretær på en skole og før det på sosialkontoret.
Men nei, ingen telefon fra NAV denne uka heller. Gidder ikke å vente, får være har kontaktet legen å fått han til å finne alternativer til meg.