fredag 7 november 2008

Husmorssemester

Jag ska på husmorssemester för första gången. Tänk att jag inte varit borta från både man och barn i mer än ett dygn på över tre år. E d konstigt att man går på mediciner ;)) Detta är naturstridigt när man tänker på hur jag fungerar, mitt extremt stora integritetsbehov och tid för mig själv. Ska bli otroligt skönt att kunna sätta mig på ett flyg utan att nån står å hoppar i sätet brevid eller nån som vägrar att ta på sig bältet....men man vet ju inte vilka galningar som ska vara med på samma flyg, så jag ska nog inte ha för stora förväntningar. Blir skönt att bara ha mig själv att passa på på Gardemoen (ingen som far runt som en tornado på taxfreen) och när bagaget ska hämtas på Arlanda. Kanske t.o.m. kan ta en latte och sitta i mer än fem minuter. Får ganska många timmar att slå ihjäl på Gardemoen, så då kan jag gå en runda i alla butiker som jag aldrig hinner gå i när trollet är med. Plånboken är mager för tillfället, men titta kostar inget.

Helgen kommer att gå till förberedelser till en vecka utan en mamma i huset. Alla kläder ska vi tvätta, mat ska handlas in, vad som ska vara med till dagis måste ses över osv. Inte för att maken inte klarar sig själv, men jag har styrt med de mesta av det här när jag varit hemma de sista åren. har varit den som har haft tid. Maken råkade säga att till trollet att de ska ha pizza och godis varje dag när jag e borta, det kommer hon säkert inte låta honom glömma. Men jag tror mer på att de kommer att äta allt jag inte är så förtjust i, eller helt enkelt vägrar äta, som t.ex. joikakaker. Fiskekaker och fiskbullar går på nåder, men äts inte med stor glädje från min sida. Nu kan de mumsa bäst de vill.

En av de bästa sakerna är att maken inte kan köra hem till farmor och Royefar när han behöver avlastning, de ligger nämligen på en strand på Kanarieöarna från och med imorgon. :) Kan inte säga att jag blev speciellt ledsen när jag hörde det. :))) Men han e duktig på att hitta andra att besöka när det är meningen att han och trollet ska vara ensamma hemma. Så se upp alla vi känner i Tromsö, är risk för att ni våldgästas nästa vecka!

Tack för mig idag. Önskar alla en strålande helg.

4 kommentarer:

Chrissan sa...

Förstår att du flyr hemmet när det serveras joikekakor. Här äter vi bara chokladkakor!

Aggie sa...

Ha en fin ferie! Det er herlig å få rå m seg selv litteranna av og til. Det er det!

Emigranten sa...

Som om du storasyster vet vad joikakaker e, lever ju bara på papas tapas-mat....;-)

Emigranten sa...

Takk Aggie! Skal bli mer enn herlig å komme hjem til mor og far og syster med familj en stund.