lördag 8 november 2008

Fel målgrupp = dyrt

Jag är medlem av fel målgrupp troligtvis. Vad 17 menas med det???!!!! Jo, det menas jag är sjuk på fel sätt, eller i fel fas, eller i fel land kanske........
Var hos doktorn igår. Där sa jag: Jag vill ha en hänvisning till CoperioSenteret. Han svarade: Tror inte att du tillhör rätt målgrupp. Jag kände att det började ryka om öronen, men sa inget utan fortsatte att lyssna på vad han skulle säga. Det han gjorde var att ringa sentret för att höra vem deras målgrupp är för att jag ska slippa betala dyra pengar till behandling av min gott begagnade kropp. Han fick tyvärr inte prata med nån som kunde ge ett klart svar, han ringer mig i nästa vecka när han fått svar. Jag ahr aldrig gillat att tillhöra grupper, men just nu vill jag gärna vara medlem av gruppen "Vi som är sjukskrivna". Min grupp "Vi som går på rehabilitering" är inte värda mycket. Kan fungera att tillhöra gruppen "Vi som är sjukpensjonärer", men det känns mer desperat. Vi som är på rehab faller imellan alla stolar, e varken tillräcklig sjuka eller tillräckligt friska, tror jag har nämnt det tidigare. (Beklagar att jag var tvungen att avbryta skrivandet, var en kris här. Pärlplattan till trollet gick i golvet å sirenen startade. Supermamman har nu ordnat upp, å satt fram lördagsgodiset som tröst) De som "bara" är sjukskriven-sjuka kan marschera rätt in på CoperioSenteret å säga; Här är jag, vad har ni att erbjuda! De svarar då; Hjärtligt välkommen, vi har väntat på dig! Det är väl att ta i, jag vet d, e känd för att överdriva, men det är så det känns, totalt orättvist. Kanske är det inte så illa, får höra nästa vecka. Verkar åtminstone som att jag har hittat en doktor som är intresserad av att hjälpa sina pasienter, som tar tag i saker å håller vad han lovar. Tror jag måste rita ett kors i taket......

2 kommentarer:

Chrissan sa...

och du!
Snart tillhör du gruppen "vi som emigrerat och snart tappat svenskaspråket".
Hahahahah.....

Emigranten sa...

Har du nåt att klaga på storasyster??!!