torsdag 13 november 2008

Vi går å går å går...

Trodde jag var på viloresa, men ack vad jag bedrog mig. Igår gick vi alla stans butiker, måste alltid kolla vad som finns att köpa i hemstan i Sverige, skaffa sånt jag inte hittar hemma. Hann precis hem till mitt gäst-hem efter ett besök till frisören, för att kasta i mig lite mat innan det bar av till min avdöda farfars lägenhet. Bäst att vara med å se var allt tar vägen, så att inte gamarna tar allt och vi andra inte har en chans att ens fundera på om det är nåt vi vill ha. Alla guldsmycken är t.ex. borta.......Efter det for jag vidare för att hämta mamma på jobbet, hem å hoppade i tajta stretchiga kläder, skulle pröva ett yoga-pass för första gången. En och en halv timme med hummande och stretchande skulle ge resultatet "förryngring". Kan hällre säga att jag aldrig har känt mig så gammal, e stel som en bokhylla. Men, men blir säkert bättre efter några gånger.

Idag har vi rajdat IKEA. Blev småplock för sexhundra kronor, man MÅSTE bara handla när man är på IKEA. Speciellt med tanke på att närmsta butik är 50mil bort från Tromsö, kan inte ta ett drop-inbesök som här. Nu har jag sett vad vi ska fylla bilen med nästa sommar......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar och bockar för stödet systar mi!

Chrissan sa...

Avdöda????
Är det ett nytt ord??? ;)
Och du! Vi stavar hellre med E...